środa, 18 marca 2020

BALAJCZA poleca: 7 ciekawostek o biurowej codzienności

O wydajności
Jak sprawić, by pracownicy pracowali lepiej i wydajniej? Naukowcy znaleźli całkiem sporo różnych sposobów. Badania wykazały, że jednym ze sprzyjających temu czynników jest np. przyzwolenie na… ignorowanie zasad panujących w biurze. Tam, gdzie regulamin nie jest ściśle przestrzegany, pracownicy osiągają więcej sukcesów.

O emeryturze
Według naukowców człowiek może bez większych problemów pracować wydajnie do… 80 roku życia – i będzie to dla niego korzystne. Niemniej jednak warto byłoby dodać, że w tych samych wnioskach badacze wskazali również, że aby eksperyment taki miał szansę się powieść, tydzień roboczy nie powinien przekraczać 25 godzin.

O odkładaniu na później
Okazuje się, że wbrew pozorom odkładanie na później wcale nie jest takie złe, jak się dotąd wydawało, a „podejście perfekcjonistyczne” – wyznawane przez samego pracownika czy wymuszone przez przełożonych – jedynie szkodzi wydajności. Naukowcy po raz kolejny udowodnili, że sekretem lepszej pracy są… przerwy w pracy. Lepiej więc skończyć pracę o ustalonej godzinie i najwyżej dokończyć projekt następnego dnia (nawet za cenę spóźnienia), niż zmuszać się do pracy ponad normę, rezygnując z należnego odpoczynku.

O multitaskingu
Idealny pracownik to taki, który jednocześnie zrobi projekt, sprawdzi literówki, odbierze telefon od klienta i wyśle mailem raport do szefa, w tym samym czasie rozkładając towar w magazynie i odkurzając witrynę? Tak ceniona dzisiaj wielozadaniowość okazuje się mieć poważne konsekwencje – czasowo „obniżając inteligencję” pracownika o 10 punktów IQ. Efekt wykonywania kilku rzeczy naraz jest więc podobny jak w przypadku pracy po nieprzespanej nocy – i dwukrotnie gorszy niż np. w przypadku wypalenia jointa.

O tygodniu pracy
Typowy tydzień pracy na świecie ma od 40 do 44 godzin – to powszechnie przyjęty standard, nad którego zmianą dopiero zaczyna się myśleć. Gdzieniegdzie rozważa się np. skrócenie tygodnia roboczego z pięciu do czterech dni. We Francji przeciętny pracownik poświęca na pracę dziennie 7 godzin, w Holandii 6, jednak już w Korei Północnej standard wynosi aż 16 godzin. Oczywiście ilość pracy nie idzie w parze z jej jakością.

O zarazkach
Czy zastanawialiście się nad tym, jakie jest najbrudniejsze miejsce w biurze? Okazuje się, że bynajmniej nie toaleta. Gorsze jest twoje własne biurko – jest na nim nawet 400 razy więcej bakterii niż na przeciętnej desce klozetowej. Może więc… nadszedł czas byś wreszcie posprzątał swoje biurko?

O krzesłach obrotowych
Nie zapominajmy o cichych bohaterach każdego biura, o krzesłach biurowych na kółkach. Z ciekawości (bo czym innym trudno byłoby wytłumaczyć to badanie) sprawdzono… jaki dystans pokonuje w ciągu roku przeciętne biurowe krzesło obrotowe. Okazało się, że średnio jest to ok. 13 kilometrów. Co ciekawe, za wynalazcę pierwszego krzesła na kółkach uznawany jest… Karol Darwin, który postanowił w ten sposób ułatwić sobie przemieszczanie się po własnym biurze.

Źródło: pl.wikipedia.org; joemonster.org

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz